Sezon 2017 będzie objęty klasyfikacją w następujących klasach:
  • CITY - obejmującej SERYJNE (bez modyfikacji) auta "miejskie" do 200 KM
  • SPORT - obejmującej SERYJNE (bez modyfikacji) auta "sportowe" z charakteryzujące się mocą 201-400 KM
  • SUPER SPORT - obejmującej seryjne SERYJNE (bez modyfikacji) "super sportowe" bolidy z mocą powyżej 400 KM
  • PROFI - obejmującej "profesjonalnie" przygotowane do sportu motorowego - z modyfikacjami wpływającymi na właściwości jezdne i osiągi auta.
    oraz w klasach historycznych TPTD CLASSIC CUP dla samochodów mających ponad 20 lat wyprodukowanych przed rokiem 1997 (data produkcji z dow.rej.) W przypadku samochodów, które weszły do produkcji po roku 1990 udział w TPTD CLASSIC CUP do decyzji organizatora)
  • CLASSIC SPORT 1900 - obejmujących SERYJNE (bez modyfikacji) oldtimery oraz youngtimery z silnikami o pojemności skokowej do 1900cm3
  • CLASSIC SPORT 2500 - obejmujących SERYJNE (bez modyfikacji) oldtimery oraz youngtimery z silnikami o pojemności skokowej od 1901 do 2500 cm3
  • CLASSIC SPORT 2500+ - obejmujących SERYJNE (bez modyfikacji) oldtimery oraz youngtimery z silnikami o pojemności skokowej powyżej 2500cm3
  • CLASSIC SPORT PROFI - obejmujących oldtimery oraz youngtimery z modyfikacjami wpływającymi na właściwości jezdne i osiągi auta.
    W przypadku gdy ilość uczestników klas CLASSIC SPORT będzie mniejsza niz 5 będą oni sklasyfikowani w klasie bezpośrednio wyższej.

    Samochody z silnikiem Wankla lub posiadające silniki doładowane klasyfikowane są w klasie odpowiadającej pojemności skokowej skorygowanej przez współczynnik 1,6 (3,2 w przypadku samochodów z doładowanymi silnikami Wankla)
  •  

    Przynależność do danej klasy określa uczestnik w momencie rejestracji, w przypadku wniesienia protestu publicznie weryfikowane jest właściwe sklasyfikowanie. Punkty uzyskane w niewłaściwej klasie po negatywnej weryfikacji przepadają.

     

    UWAGA! Opony typu slick (lub nieposiadające homologacji europejskiej E, ECE), dopuszczone są jedynie w samochodach wzmocnionych konstrukcyjnie - z klatką bezpieczeństwa!!!! Wskazane jest również zastosowanie foteli kubełkowych oraz pasów szelkowych.
    Prosimy o zwrócenie uwagi na zapięcie pasów szelkowych na fotelu pasażera jeśli pozostaje on pusty - luźna klamra potrafi wyrządzić wiele szkód.
    Wszystkie pojazdy wyjeżdżające na tor muszą posiadać zainstalowane (wkręcone) haki holownicze!

     

     

    Podczas każdej edycji uczestnicy gromadzą punkty przyznawane w zależności od zdobytego miejsca w klasie wg. schematu zamieszczonego w tabeli

    Miejsce w klasie
    Punkty
    Miejsce w klasie
    Punkty
    1
    20
    11
    10
    2
    19
    12
    9
    3
    18
    13
    8
    4
    17
    14
    7
    5
    16
    15
    6
    6
    15
    16
    5
    7
    14
    17
    4
    8
    13
    18
    3
    9
    12
    19
    2
    10
    11
    20
    1

     

    Premia za podium!
    I miejsce - 3 pkt.
    II miejsce - 2 pkt.
    III miejsce - 1 pkt.

     

    Doceniając piękno przedstawicieli klasycznej motoryzacji pojawiających się podczas poprzednich edycji TPTD, w sezonie 2017 ustanowiony został TPTD Classic CUP. Puchar obejmuje wyjątkowe 20 letnie modele będące w swoim czasie ikonami motosportu - oldtimery oraz youngtimery wyprodukowane przed rokiem 1997. Samochody, które weszły do produkcji po roku 1990 zostaną włączone do klasyfikacji w TPTD CLASSIC CUP po decyzji organizatora (uwzględniającej wyjątkowość modelu, jego stanu, seryjność produkcji, adekwatnosć klasyfikacj).

     

    Uczestnicy TPTD CLASSIC CUP otrzymują premię punktową zależną od wieku auta
    Samochody wyprodukowane przed rokiem 1970 - 5 pkt.
    Samochody wyprodukowane w latach 1970-1979 - 4 pkt.
    Samochody wyprodukowane w latach 1980-1985 - 3 pkt.
    Samochody wyprodukowane w latach 1986-1987 - 2 pkt.
    Samochody wyprodukowane w latach 1988-1989 - 1 pkt.

     

    Uzyskany najlepszy czas okrążenia w danej edycji określa zajęte miejsce w każdej klasie.

     

    W TPTD CLASSIC CUP zostaną sklasyfikowani uczestnicy, którzy wezmą udział w minimum 5 edycjach TPTD 2017, zaś w klasyfikacji rocznej liczy się suma punktów z 10 najlepszych wyników uzyskanych w sezonie 2017.

     

    Każdorazowo zwycięzca każdej klasy poza nagrodami zapewnianymi przez partnerów wygrywa bezpłatny udział w kolejnej (następnej z kolei) edycji TPTD!

     

    Zdobywca drugiego miejsca w klasie 30% zniżkę na udział w kolejnej (następnej z kolei) edycji TPTD!
    Zdobywca trzeciego miejsca w klasie 20% zniżkę na udział w kolejnej (następnej z kolei) edycji TPTD!


    Zdobywcy podium w klasyfikacji rocznej TPTD 2017 poza ew. nagrodami zapewnianymi przez partnerów otrzymają stały kupon rabatowy na kolejny sezon. Odpowiednio za:
    I miejsce - 30%
    II miejsce - 20%
    III miejsce - 10%

    KLASYFIKACJA SEZONU 2016 STOPTECH Tor Poznań Track Day

    KLASYFIKACJA SEZONU 2015 Tor Poznań Track Day

    KLASYFIKACJA SEZONU 2017 FIBAROTor Poznań Track Day

     

    WYNIKI ZBIORCZE KLASYFIKACJI SEZONU

    Tor Poznań Track Day 2014