Sezon 2018 będzie objęty klasyfikacją w następujących klasach:

 

Klasy współczesne - samochody SERYJNE:

  • CITY - obejmująca SERYJNE (bez modyfikacji) spoetowe auta "miejskie" do 250 KM
  • SPORT - obejmująca SERYJNE (bez modyfikacji) auta "sportowe" z charakteryzujące się mocą powyżej 250 KM.


    W klasie seryjnych aut dopuszcza sie modyfikacje zwiększające bezpieczeństwo czynne jak fotel kubełkowy i pasy wielopunktowe (reszta wnętrza musi pozostać bez zmian).

    - Układ hamulcowy poza składem mieszanki okładzin ciernych, dodatkowymi nacięciami/ nawierceniem tarcz i nieseryjnymi wężykami hamulcowymi musi pozostać bez zmian.

    - W układzie zawieszenia dopuszcza się tylko twardsze sprężyny (pasujące do seryjnych niezmodyfikowanych na wysokość amortyzatorów) posiadające dopuszczenie na drogę (np. TUV)

    i twardsze odpowiedniki seryjnych amortyzatorów (do których pasują seryjne sprężyny)

    -Stabilizatory mogą być wymienione tylko na te o większej średnicy jednak o ksztalcie i sposobie mocowania identycznym z seryjnym.

     

    Samochody "profesjonalnie" przygotowane do sportu motorowego lub z modyfikacjami wpływającymi na właściwości jezdne i osiągi auta

  • PROFI 2000 - obejmująca samochody modyfikowane z silnikami o pojemności skokowej do 2000cm3
  • PROFI 3500 - obejmująca samochody modyfikowane z silnikami o pojemności skokowej od 2000cm3 do 3500cm3
  • PROFI 3500+ - obejmująca samochody modyfikowane z silnikami o pojemności skokowej powyżej 3500cm3

     

  • Samochody z silnikiem Wankla lub posiadające silniki doładowane klasyfikowane są w klasie odpowiadającej pojemności skokowej skorygowanej przez współczynnik 1,6

     

    Klasy historyczne TPTD CLASSIC CUP dla samochodów których model wszedł do produkcji przed rokiem 1990, a dany egzemplarz nie jest młodszy niż 20 lat czyli wyprodukowany przed 1997 rokiem (zgodnie z dowodem). W przypadku samochodów, które weszły do produkcji po roku 1990 udział w TPTD CLASSIC CUP do decyzji organizatora)

  • CLASSIC SPORT - obejmujących SERYJNE (bez modyfikacji) oldtimery oraz youngtimery o dowolnych pojemnościach silnika,
  • CLASSIC SPORT PROFI - obejmujących oldtimery oraz youngtimery z modyfikacjami wpływającymi na właściwości jezdne i osiągi auta.
  •  

    PUCHAR PAŃ - Każda uczestniczka zostaje dodatkowo objęta klasyfikacją roczną Pucharu Pań niezależnie od klasy w której zdobywa punkty.

     

    UWAGA! Opony typu slick (lub nieposiadające homologacji europejskiej E, ECE), dopuszczone są jedynie w samochodach wzmocnionych konstrukcyjnie - z klatką bezpieczeństwa!!!! Wskazane jest również zastosowanie foteli kubełkowych oraz pasów szelkowych.

     

    Przynależność do danej klasy określa uczestnik w momencie rejestracji, w przypadku wniesienia protestu publicznie weryfikowane jest właściwe sklasyfikowanie. Punkty uzyskane w niewłaściwej klasie po negatywnej weryfikacji przepadają.

     

    Podczas każdej edycji uczestnicy gromadzą punkty przyznawane w zależności od zdobytego miejsca w klasie wg. schematu zamieszczonego w tabeli

    Miejsce w klasie
    Punkty
    Miejsce w klasie
    Punkty
    1
    20
    11
    10
    2
    19
    12
    9
    3
    18
    13
    8
    4
    17
    14
    7
    5
    16
    15
    6
    6
    15
    16
    5
    7
    14
    17
    4
    8
    13
    18
    3
    9
    12
    19
    2
    10
    11
    20
    1

     

    Premia za podium!
    I miejsce - 3 pkt.
    II miejsce - 2 pkt.
    III miejsce - 1 pkt.

     

    Doceniając piękno przedstawicieli klasycznej motoryzacji pojawiających się podczas poprzednich edycji TPTD, w sezonie 2018 ustanowiony został ponownie TPTD Classic CUP. Puchar obejmuje wyjątkowe 20 letnie modele będące w swoim czasie ikonami motosportu - oldtimery oraz youngtimery wyprodukowane przed rokiem 1997. Samochody, które weszły do produkcji po roku 1990 zostaną włączone do klasyfikacji w TPTD CLASSIC CUP po decyzji organizatora (uwzględniającej wyjątkowość modelu, jego stanu, seryjność produkcji, adekwatnosć klasyfikacj).

     

    Uczestnicy TPTD CLASSIC CUP otrzymują premię punktową zależną od wieku auta
    Samochody wyprodukowane przed rokiem 1970 - 5 pkt.
    Samochody wyprodukowane w latach 1970-1979 - 4 pkt.
    Samochody wyprodukowane w latach 1980-1985 - 3 pkt.
    Samochody wyprodukowane w latach 1986-1987 - 2 pkt.
    Samochody wyprodukowane w latach 1988-1989 - 1 pkt.

     

    Uzyskany najlepszy czas okrążenia w danej edycji określa zajęte miejsce w każdej klasie.

     

    W Klasyfikacji rocznej zostaną sklasyfikowani uczestnicy, którzy wezmą udział w minimum 5 edycjach TPTD 2018, zaś w klasyfikacji rocznej liczy się suma punktów z 13 najlepszych wyników uzyskanych w sezonie 2018.

     

    Każdorazowo zwycięzca każdej klasy poza nagrodami zapewnianymi przez partnerów wygrywa bezpłatny udział w kolejnej (następnej z kolei) edycji TPTD!

     

    Zdobywca drugiego miejsca w klasie 30% zniżkę na udział w kolejnej (następnej z kolei) edycji TPTD!
    Zdobywca trzeciego miejsca w klasie 20% zniżkę na udział w kolejnej (następnej z kolei) edycji TPTD!


    Zdobywcy podium w klasyfikacji rocznej TPTD 2018 poza ew. nagrodami zapewnianymi przez partnerów otrzymają stały kupon rabatowy na kolejny sezon. Odpowiednio za:
    I miejsce - 30%
    II miejsce - 20%
    III miejsce - 10%

    KLASYFIKACJA SEZONU 2016 STOPTECH Tor Poznań Track Day

    KLASYFIKACJA SEZONU 2015 Tor Poznań Track Day

    KLASYFIKACJA SEZONU 2017 FIBAROTor Poznań Track Day

     

    WYNIKI ZBIORCZE KLASYFIKACJI SEZONU

    Tor Poznań Track Day 2014